Vår vision

En nytänkande och trygg bostadsrättsförening i Mölndal
BRF Axets vision är att vara en nytänkande bostadsrättsförening med gott rykte där vi medlemmar och våra hyresgäster trivs och känner oss trygga. Det finns en känsla av vänskap och samhörighet bland oss grannar. Alla boende i föreningen ska känna sig stolta över BRF Axet, vår fastighet och utemiljö.

Det ska vi uppnå genom att ha en nära dialog mellan styrelse och bostadsrättsinnehavare. Vi ska göra fler satsningar på gemensamma inne- och utemiljöer, fastighetsunderhåll och lösningar som förenklar för boende i BRF Axet.

Hur visar sig vår vision i det dagliga arbetet?
I början av 2022 installerade vi postboxar i alla trappuppgångar dit all post och mindre paket delas ut. Det har gjort det möjligt för bostadsrättsinnehavare att investera i en säkerhetsdörr utan brevinkast - vilket stänger ute ljud bättre och ökar tryggheten i lägenheten. Under året påbörjades också vårt omfattade balkongpartis projekt som innefattar balkonger, betongytor, bakväggen inkl balkongdörr och fönster.

Under 2021 välkommnade vi Bredablick, en ny leverantör för inre fastighetsskötsel, felanmälan, jour och städning, något som har höjt kvalitén i föreningen flera nivåer. I december 2021 implementerades även ett gruppavtal för internet via Sappa, så nu får alla boende i föreningen bra internet till låg kostnad.

2020 invigde vi vår nya innergård med lekplats och flera sociala samlingsplatser. Vi implementerade en ny porttelefon och ett nytt bokningssystem som förenklar processen att boka bastu- och tvättid samt nya tvättstugor där du kan tvätta dygnet runt och en ny samlingslokal som är tillgänglig för boende i BRF Axet att hyra.

Framåt ligger satsningar på nya balkongpartier (2022/2023), renovering av trapphus (2024/2025) och stambyte (2028) i kombination med medlemsaktiviteter och fortsätt arbete med den dagliga driften.