Port- och låssystem

Sedan juli 2020 är det nya lås- och portsystemet i drift. Nedan besvarar vi dem vanligaste frågorna.

Hur öppna jag porten med min tagg?
Genom att hålla taggen på tavlan vid den mörkare markeringen (under knapparna) då öppnar du dörren och kommer höra ett ”klick”.


Hur öppnar jag porten för mina besökare?

  1. Dina besökare hittar dig i lista på tavlan, sorterad på efternamn. Dem ringer upp dig.

  2. Du får då ett samtal till det telefonnummer du uppgett.
    Bor du i trappuppgång 2A – 6A är uppringaren: 031 – 320 05 23
    Bor du i trappuppgång 6B – 8E är uppringaren: 031 – 320 05 22
  3. Svara i din telefon som vanligt

  4. Tryck sedan på 5:an för att öppna porten

  5. Då bryts samtalet automatiskt och dina besökare kan gå in

  6. Lägg på luren


Obs – tänk på att du inte kan prata för länge i samtalet, utan det bryts efter en kort stund. Så identifiera dina besökare och släpp in dem!



Är ditt namn felstavat eller är något fel med ditt telefonnummer?

Hör av dig till styrelsen på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.


Vi behöver fler än tre taggar, hur får vi det?

Varje hushåll får tre taggar. Detta på grund av att det är standard för lägenheter i Sverige. Fler taggar går att köpa på expeditionstiden för 250 sek/tagg.


Vi har blivit av med en tagg, hur gör jag?
Har ditt hushåll av någon anledning blivit av med en tagg är det viktigt att du anmäler det till styrelsen via Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.  och talar om att din tagg är borta. Då avregistrerar vi taggen av säkerhetsskäl. Uppge ditt lägenhetsnummer och taggnummer i mejlet. 



Vill du ha en genomgång av porttelefonen?

Välkommen ner på expeditionstiden.

 

 

Information in English